15 Kasım 2008 Cumartesi

KAHVALTIDA PİŞİ




Geçen Cumartesi ertesi günün kahvaltısı için farklı bir şey yapmak için araştırma yaparken pişi tarifine rastladım.





Kayınvalidemlerde bunu sık sık yapar. Fakat ben nasıl yapıldığına hiç dikkat etmiştim.


Tarifi okudum. Kendi kafama göre takılıp, bir şeyler kotardım.


Fena da olmadı hani.


Annem der ki her zaman '' Seni sen söyleme. Eller söylesin.''


O yüzden güzel oldu diyemiyorum.





Malzemesini veriyorum.





PİŞİ

2 bardak un

1 bardak su

1 paket instant maya

tuz

Kızartmak için yağ.

YAPILIŞI

İlk önce suyu ılıtıp mayayı ekleyip iyice karıştırıp erimesi için bekleyin. Maya eriyince 2 bardak una öne tuz, sonra mayayı ekleyip yoğurun. Ekmek hamuru kıvamında olması gerek. Eğer hamurunuz elinize yapışıyor ise un ekleyerek kıvamı ayarlayın. Herkesin bardağının ölçüsü farklı o yüzden kıvam farklı olabilir. Sonra yuvarlak parçalar koparıp yassılaştırın. Kızgın yağda kızartın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder