21 Kasım 2008 Cuma

KEREVİZ ÇORBASI

Can hiç kereviz yemedi. Yemez de. Açıkcası ben de pek sevmem ama ne yapalım ki onunyemesi lazım. Ben Can'a yediremediğim sebzeleri çorba şeklinde yediriyorum. Kerevizi de nasıl çorba olarak yedireyim derken normal zeytinyağlı kereviz gibi pişireyim. İçine un kavurayım bakayım nasıl olacak dedim. Denedim. Eeee fena da olmadı. En azından ben sevdim. Can da yedi. Babamız yiyince ''Bunda kereviz tadı var'' dedi. Ben de hık mık '' Iııı biraz'' deyip geçiştirdim. İşte tarifi

MALZEMELER

2 orta boy kereviz
1 patates
1 havuç,
1 çay bardağı zeytinyağı
1 portakal
yarım limon
tuz, karabiber

2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı tepeleme un


İlk önce 2 kerevizi soyup, portakal suyu ve limon suyu ile harmanlayın. Patates ve havucu çabuk pişsinler diye ufak ufak doğrayın. Kereviz, patates, havuç , zeytinyağı tuz ve karabiberi tencereye alıp suyunu ekleyip haşlayın. Tüm malzemeler pişince blender'dan geçirin.

Diğer tarafta tavada tereyağını eritip, unu kavurun. Kavrulan unu da çorbanıza ekleyin.
Yine blender'la karıştırmaya devam edin. Çorbayı iyice blendırdan geçirdikten sonra
hafif ateşte unun tadının iyice kaybolması için, 5 dakika hafif ateşte pişirip servise alın.

Böyle yağmurlu bir günde de camdan etrafı seyrederek sıcak sıcak çorbanızı için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder