28 Kasım 2008 Cuma

SOSLU PAŞA KÖFTE



MALZEMELER

KÖFTE İÇİN:
250 gr. kıyma
1 dilim ekmek içi
1 soğan rendesi
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı köfte baharı
(Ben köfte baharını sevmediğim için kekik, karabiber karışımı kullandım.)
1-2 dal maydanoz
1 çorba kaşığı sirke
Tuz
SOSU İÇİN:

1 çorba kaşığı margarin. (Ben tereyağı kullandım.)
1 çorba kaşığı un
1 çay bardağı su
1 çorba kaşığı dolusu sirke
1 çay bardağı ceviz
2 diş sarımsak.

YAPILIŞI:

Kıyma, soğan rendesi,ekmek içi, baharat, yumurta sarısıve ince kıyılmış maydanozu iyice yoğurarak köfte yapın. İstediğiniz şekilde, az yağla kızartın. Bir tavada un ile yağı kavurun. Rendelenmiş sarımsak,sirke ve suyu oyup koyu ayran kıvamında bir sos yapın. Köftelerin üzerine kestirin. Ceviz serpip servis edin.


Not: Paşa köfte, Ayşe Tüter'in verdiği bir tarif. Sos, şahane bir sos ancak sirkesi benim damak tadıma göre fazla keskin geldi. Bir dahaki sefere daha az sirke ile deneyeceğim. Siz de denemelerinizi kendi damak zevkinize göre yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder